Leveringsvoorwaarden

Deze tekst is opgesteld in het Nederlands, fouten door vertalingen zijn niet juridisch bindend
 
 
 
Algemene voorwaarden Gerrutcamaro.nl per 06-01-2023 (oudere versies beschikbaar op verzoek).
 
https://gerrutcamaro.nl/nl/home/
 
Algemene voorwaarden op basis van modelvoorwaarden van Stichting WebwinkelKeur.
 
Inhoudsopgave
 
Artikel 1 - Definities
 
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
 
Artikel 3 - Toepasselijkheid
 
Artikel 4 - Het aanbod
 
Artikel 5 - De overeenkomst
 
Artikel 6 - Herroepingsrecht
 
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
 
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
 
Artikel 9 - De prijs
 
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
 
Artikel 11 - Levering en uitvoering
 
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
 
Artikel 13 - Betaling
 
Artikel 14 - Klachtenregeling
 
Artikel 15 - Geschillen
 
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 
Artikel 1 - Definities
 
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
 
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles
 
over bedenktijd.
 
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
 
overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
 
3. Dag: kalenderdag;
 
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten,
 
waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
 
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan
 
hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie
 
van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
 
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
 
overeenkomst op afstand;
 
7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een
 
consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
 
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten
 
aanbiedt;
 
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
 
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
 
overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
 
10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
 
overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
 
11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
 
 
 
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
 
Gerrutcamaro.nl
 
Echterstraat 120
 
6051GC Maasbracht
 
Nederland
 
T
 
 
KVK 34241662
 
BTW nummer NL002170641B07
 
Artikel 3 - Toepasselijkheid
 
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
 
gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
 
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
 
consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
 
wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek
 
van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
 
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat
 
de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg
 
aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een
 
eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet
 
mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
 
voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs
 
elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
 
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
 
toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval
 
van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest
 
gunstig is.
 
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk
 
nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal
 
de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van
 
het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
 
6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’
 
van deze algemene voorwaarden.
 
7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen
 
uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
 
Artikel 4 - Het aanbod
 
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk
 
in het aanbod vermeld.
 
2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
 
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De
 
beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te
 
maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
 
aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de
 
ondernemer niet.
 
4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot
 
schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
 
5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer
 
kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
 
6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,
 
die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
 
de prijs inclusief belastingen;
 
de eventuele kosten van verzending;
 
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
 
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
 
de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
 
de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs
 
garandeert;
 
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor
 
communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het
 
gebruikte communicatiemiddel;
 
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te
 
raadplegen is;
 
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de
 
overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
 
de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
 
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze
 
gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
 
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
 
Artikel 5 - De overeenkomst
 
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
 
door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
 
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld
 
langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze
 
aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
 
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
 
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een
 
veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
 
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
 
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn
 
betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
 
verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede
 
gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
 
weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
 
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op
 
zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
 
duurzame gegevensdrager, meesturen:
 
het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
 
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken,
 
dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
 
de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
 
de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan
 
de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
 
de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één
 
jaar of van onbepaalde duur is.
 
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
 
7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid
 
van de betreffende producten.
 
Artikel 6 - Herroepingsrecht
 
Bij levering van producten:
 
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
 
redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product
 
door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
 
vertegenwoordiger.
 
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
 
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het
 
product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
 
geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer
 
retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
 
3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen,
 
na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te
 
doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de
 
consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product
 
binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn
 
teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
 
4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen
 
maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een
 
feit.
 
Bij levering van diensten:
 
1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te
 
ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
 
2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij
 
het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
 
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
 
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending
 
voor zijn rekening.
 
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch
 
uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug
 
ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
 
Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument
 
nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
 
3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument
 
aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
 
4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door
 
de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te
 
gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
 
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
 
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2
 
en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod,
 
althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
 
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
 
die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
 
die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
 
die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
 
die snel kunnen bederven of verouderen;
 
waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed
 
heeft;
 
voor losse kranten en tijdschriften;
 
voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verboeren;
 
voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
 
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
 
betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of
 
tijdens een bepaalde periode;
 
waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is
 
verstreken;
 
betreffende weddenschappen en loterijen.
 
Artikel 9 - De prijs
 
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
 
diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
 
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
 
schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen
 
aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,
 
worden bij het aanbod vermeld. 
 
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien
 
zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
 
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de
 
ondernemer dit bedongen heeft en: 
 
deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
 
de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
 
prijsverhoging ingaat.
 
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
 
6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt
 
geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de
 
foutieve prijs te leveren. 
 
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
 
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
 
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum
 
van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
 
Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan
 
normaal gebruik.
 
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en
 
vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
 
3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer
 
schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in
 
nieuwstaat verkerend.
 
4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter
 
te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing
 
door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de
 
producten.
 
5. De garantie geldt niet indien:
 
de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten
 
repareren en/of bewerken;
 
de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden
 
behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
 
de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal
 
stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
 
Artikel 11 - Levering en uitvoering
 
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de
 
uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
 
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
 
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde
 
bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan
 
met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel
 
slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de
 
bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten
 
te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding. 
 
4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten
 
ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
 
5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument
 
betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
 
6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een
 
vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden
 
gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet
 
worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
 
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
 
bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
 
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
 
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
 
Opzegging
 
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
 
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming
 
van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
 
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
 
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de
 
bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
 
van ten hoogste één maand.
 
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
 
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde
 
periode;
 
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
 
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
 
Verlenging
 
1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
 
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
 
bepaalde duur.
 
2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
 
geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een
 
bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van
 
de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
 
3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
 
of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
 
opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden
 
in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
 
nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
 
4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
 
weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
 
automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
 
Duur
 
1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst
 
te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich
 
tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
 
Artikel 13 - Betaling
 
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden
 
voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een
 
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de
 
overeenkomst heeft ontvangen.
 
2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de
 
ondernemer te melden.
 
3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht
 
om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
 
Artikel 14 - Klachtenregeling
 
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
 
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
 
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven
 
worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
 
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
 
ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
 
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer
 
de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
 
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
 
geschillenregeling.
 
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om
 
klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Webwinkel is momenteel niet
 
aangesloten bij een keurmerk met geschillencommissie.
 
6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders
 
aangeeft.
 
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de
 
geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
 
Artikel 15 - Geschillen
 
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
 
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
 
2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
 
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de
 
consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument
 
op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager
 
Artikel 17 - Preorders
 
Pre-orders
 
Bij Gerrutcamaro.nl heeft u de mogelijkheid om bepaalde artikelen vooruit te bestellen. We zetten geplande releases als pre-order op onze webshop. Door het product als pre-order te bestellen bent u er zeker van dat u het product zo snel mogelijk in huis hebt.
 
 
 
Pre-orders zijn bestellingen voor producten die nog niet beschikbaar zijn voor algemene verkoop bij Gerrutcamaro.nl Om een pre-order te plaatsen, moet u de volledige prijs vooraf betalen. Er geldt een betalingstermijn van twee weken na het plaatsen van de bestelling. Als de bestelling niet tijdig betaald wordt kunt u geen aanspraak maken op de artikelen in de bestelling op het moment dat deze beschikbaar komen via Gerrutcamaro.nl. 
 
Levering
 
Waar mogelijk worden pre-orderbestellingen meteen na release voor u beschikbaar gesteld, afhankelijk van beschikbaarheid. Voor leveringen zijn wij afhankelijk van de leverancier en transporteur.
 
De releasedata kunnen worden gewijzigd. Als gevolg hiervan kunnen we niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele wijzigingen in releasedata of pre-ordervensters die door ons worden geadverteerd.
 
U kunt een pre-order annuleren en een volledige terugbetaling ontvangen binnen 30 dagen na de bestedatum. Na 30 dagen is annuleren nog steeds mogelijk, u ontvangt dan een voucher ter waarde van het orderbedrag welke u weer bij Gerrutcamaro.nl kunt besteden. 
 
Mocht een producent of leverancier de release van een artikel annuleren dan krijgt u uw aankoopbedrag per ommegaande retour. Gerrutcamaro.nl is niet aansprakelijk voor schades die voortkomen uit annuleringen of wijzigingen vanuit de leverancier.
 
Artikel 18 - Order stacking via Mijn Stapel met Spullen
 
Gerrutcamaro.nl biedt u de mogelijkheid tot Order stacking via Mijn Stapel met Spullen. U kunt tijdens het plaatsen van een bestelling er voor kiezen uw aankoop nog niet te laten versturen. U artikelen worden dan in het magazijn van Gerrutcamaro.nl opgeslagen tot het moment dat u beslist om uw artikel(en) te laten versturen en via uw account de verzendopdracht plaatst en de verzendkosten voldoet. Artikelen die u in Mijn Stapel met Spullen plaatst dienen direct betaald te worden. Als u niet binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling voor het artikel betaald heeft dan heeft u er geen recht meer op. 
 
Artikelen die u in Mijn Stapel met Spullen heeft geplaatst kunt u ten aller tijden annuleren. U ontvangt dan een voucher ter waarde van het volledige aankoopbedrag welke u weer bij Gerrutcamaro.nl kunt besteden. Bij annuleren binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling is uitbetaling van de betreffende voucher mogelijk, u ontbindt dan de aankoop. 
 
Artikelen die u in Mijn Stapel met Spullen heeft geplaatst zijn uw eigendom. In het geval van verlies of vermissing heeft recht op een vervangend exemplaar. Mocht een vervangend exemplaar niet beschikbaar zijn dan zal Gerrutcamaro.nl zich inspannen om een vervangend exemplaar beschikbaar te stellen, maar Gerrutcamaro.nl is niet aansprakelijk voor schade voortkomend uit verlies of vermissing buiten het oorspronkelijke aankoopbedrag.
 
Artikel 19 - Vouchers
 
Gerrutcamaro.nl gebruikt vouchers voor het beschikbaar stellen van klanttegoeden. De vouchers behouden hun waarde tenzij gebruikt. Vouchers verlopen niet en zijn, eventueel, in delen te gebruiken. Vouchers kunnen niet worden uitbetaald tenzij de annulering van de oorspronkelijke aankoop binnen 14 dagen is gebeurd.
 
20 Privacy Statement en Cookie Verklaring.
 
20.1 Bij het akkoord gaan met de Leveringsvoorwaarden verklaart u ook kennis genomen te hebben en akkoord te gaan met onze Privacy Statement en Cookie Verklaring. Deze kunt u hier na lezen.
 
 
 
download hier (481kB) de Leveringsvoorwaarden in PDF
 

Attention, the new webshop requires you to reset your password!

Update: DO NOT cancel items from your account, but contact us if you want to cancel anything. All imported stack or preorders can not be canceled or shipped from your account. Please contact us at [email protected] and we will sort it out manually for you. Sorry for the trouble & have a great day!